در جستجوی عشق واقعی

در جستجوی عشق واقعی

در این مقاله می خوانیم:

بسیاری از افراد در جستجوی عشق واقعی هستند، اما چگونه می‌توان آن را شناسایی کرد؟

اصولا عشق مبحثی بسیار پیچیده و عمیق است وهر عشق و احساسی، عشق واقعی نیست . عشق واقعی بر اساس صمیمت ، تعهد و شور و اشتیاق جنسی ساخته می‌شود. عشق واقعی اعتماد ، پشتیبانی  و پذیرش یکدیگر با وجود تفاوت هاست . در عشق واقعی، هر دو طرف به دنبال رشد و پیشرفت همدیگر هستند و تلاش می‌کنند تا بهترین نسخه خود باشند.

متأسفانه، در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دنبال رابطه‌ای هستند که به آن عشق واقعی می‌گویند، اما در واقع این رابطه‌ها بر پایه خودخواهی، خشونت و نابرابری ساخته شده‌اند. عده ای  به عشق در نگاه اول اعتقاد دارند و بر این باورند که اگر در اولین نگاه عاشق کسی شدند ، حتما عشق واقعی است حتی اگر نشانه های زیادی دال بر اشتباه بودن رابطه وجود داشته باشد.

باورهای اشتباه بسیارزیادی نیز وجود دارند که سبب میشوند دخترها و پسرها با تکیه بر آنها به جای عشق واقعی، شکست عشقی دردناکی را تجربه کنند.

عده زیادی هم نشانه های فیزیولوژیک عشق، نظیر طپش قلب، تعریق، خشک شدن دهان، سرخ شدن گونه ها و … را با عشق واقعی اشتباه میگیرند ومدت ها در یک رابطه سرگردان میشوند.

قطعا این نوع رابطه‌ها، به زودی به شکست منجر می‌شوند و به جای عشق واقعی، درد و رنج را برای طرفین به همراه دارند.

برعکس آنچه فکر میکنید برای عشق واقعی نشانه های زیادی وجود دارد که اگرآنها با بدانید ، میتوانید از غلطیدن در شکست عشقی جان سالم بدر ببرید.

دانستن نشانه‌های عشق واقعی و توانایی تشخیص آنها، بسیار مهم است چون بوسیله آنها می توانید شخص مناسب خود را انتخاب کرده و رابطه موفق و پایداری با او داشته باشید.

نشانه های عشق واقعی

1 _ خیلی ها شهوت را با عشق واقعی اشتباه می گیرند گرچه شور واشتیاق جنسی جزء لاینفک یک رابطه عاشقانه است اما به تنهایی هیچ فایده ای ندارد جز اینکه پس از فروکش کردن هوس و شهوت ، شکست عشقی سنگینی را تجربه کنید.

2_ متاسفانه بعضی از افرادی که اختلال شخصیت دارند در ماههای نخست آشنایی به خوبی میتوانند ادای عاشقهای دلخسته را در بیاورند و جوری وانمود کنند که درگیر یک عشق واقعی شده اند در حالیکه این گروه بدترین شکست های عشقی را برای شما رقم میزنند و به همین علت شما حتما باید علائم و ویژگی های ای افراد را بشناسید تا از آسیب انها در امان بمانید.

3 _ افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند هرگز نمیتوانند عشاق خوبی باشند این افراد در رابطه  ناپخته و ناکارآمد عمل میکنند توان همدلی و ابراز احساسات را ندارند توان مدیریت رابطه راندارند و به همین دلیل رابطه رو به سردی گذاشته و با شکست عشقی روبرو میشوید.

4_ گروهی از افراد وقتی عاشق میشوند چندین لایه ماسک بر صورت میزنند تا خود واقعی خودشان را که فرض میکنند بی ارزش است را از معشوق خود پنهان کنند این افراد که ازعزت نفس پائینی برخوردارند با دروغهای متعدد سعی دارند رابطه را حفظ کنند غافل از اینکه اصولا  دروغ گفتن با روح عشق واقعی در تضاد است و رابطه را به شکست میکشاند.

5_ اگر شما همزمان با شروع رابطه در پی شناخت بی طرفانه طرف مقابل نباشید وصمیمیت و تعهد را در رابطه تان رشد ندهید بزودی شور و اشتیاق در رابطه شما به سردی میگراید و شکست عشقی تنها نصیب شما از این رابطه خواهد بود.

6_ در یک عشق واقعی شما مجبور به سانسور ارزش ها ، باورها و علاقمندی های خودتان نیستید در یک کلام در کنار معشوق واقعی ،شما میتوانید خود واقعی تان را زیست کنید پس اگردر رابطه عاشقانه تان مجبور به مخفی کردن خودتان هستید پس بطور قطع در آینده ای نزدیک شکست عشقی را تجربه خواهید کرد.

7_ شما در عشق واقعی، از طرف معشوق ، مجبور به رابطه جنسی ناخواسته نمی شوید او از شما به هیچ نحوی سوءاستفاده نمی‌کند و شما را آزار نمیدهد چرا که او به ارزشهای شما احترام میگذارد.

8_ عشق واقعی هرگز به مدت طولانی مخفی باقی نمی ماند و دو طرف رابطه حاضر به معرفی یگدیگر به دوستان ، آشنایان و حتی خانواده خود هستند.

9_ روابطی که  به شکست عشقی منجر میشوند معمولا با چالش های بسیار زیاد و عمیق مواجه هستند  در حالیکه در عشق واقعی چون طرفین رابطه به درستی یکدیگر را انتخاب کرده اند ، گرچه مشکلاتی دارند ولی این مشکلات و تفاوت ها آنچنان عمیق و آزار دهنده نیستند و با روش های درست و مشاوره قابل حل و فصل هستند.

10 _ در عشق واقعی طرفین به بهترین شکل ممکن به یکدیگر ابراز علاقه میکنند و نمی گذارند تنور رابطه شان سرد شود در یک رابطه واقعی با شناخت کافی،  چنین باوری وجود ندارد که اگر به او ابراز محبت کنم پررو میشود باوری که میتواند به راحتی یک رابطه به سردی و شکست  بکشاند.

نه تنها روابط عاشقانه که حتی روابط زناشویی نیز دقیقا از همین نقطه به شدت آسیب پذیر هستند .در واقع یکی از دلایل شکست عشقی و روابط فرازناشویی دقیقا عدم ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل است.

11_ فردی که واقعا عاشق شماست همیشه در دسترس شماست مگر در مواقع خاص . هرگز شما رو نمی پیچونه ، دیر جواب نمیده و سعی میکنه تا جای ممکن در برنامه های شما شراکت داشته باشد .در عشق واقعی، طرفین دوست دارند در کنار هم باشند و وقت بیشتری را با هم بگذرانند و تمام تلاش خود را می‌کند تا در وقت‌های آزاد یا زمانی که برای خودش و شما مقدور باشد، با شما وقت بگذراند.

12_ در عشق واقعی طرفین میخواهند در آینده کنار هم باشند و حتی تمایل دارند با هم ازدواج کنند . شخصی که عشقش واقعی باشد، در صحبت‌هایش بر روی این موضوع تاکید می‌کند.

شکست در عشق و ازدواج

متاسفانه عدم توجه به نشانه ها و نکات لازم ، براحتی میتواند شما را با شکست عشقی و یا حتی شکست در ازدواج مواجه کند . اصولا شکست عشقی، یکی از سخت‌ترین تجارب زندگی است که شاید سالها وقت و انرژی لازم باشد تا شخص بتواند به حال و روز اول خود برگردد .

از این دردناک تر زمانیست که افراد با شور وعشق ازدواج میکنند اما بدلایل مختلف قادر به حفظ زندگی مشترک خود نیستند وبا شکست مواجه میشوند یا بصورت طلاق عاطفی و یا طلاق رسمی .

چرا بسیاری از روابط به شکست می‌انجامند؟

یکی از دلایل شایع شکست روابط ، عدم شناخت و آمادگی لازم جوانان پیش از رابطه و ازدواج است. عدم آمادگی پیش از رابطه و ازدواج، به معنای عدم آشنایی با خود و نیازهای خود و همچنین عدم آشنایی با طرف مقابل است . متاسفانه جوانان در هیچ مقطعی از تحصیلات خود ، آموزش پیش از ازدواج و رابطه دریافت نمی کنند .

اما با توجه به تغییرات سریع در جوامع امروزی، آمادگی برای رابطه و ازدواج بسیار مهم است. برای داشتن یک رابطه پایدار و موفق ، باید پیش ازورود به رابطه وازدواج به خود و طرف مقابل خود بیشتر بپردازید و اطلاعات کافی در مورد یکدیگر کسب کنید.

آموزش پیش از ازدواج و رابطه به جوانان کمک میکند تا علاوه بر یافتن عشق واقعی و مدیریت رابطه ، بتوانند ازدواج موفقی نیز داشته باشند. پیدا کردن عشق واقعی و داشتن رابطه زناشویی مستحکم ، مهارت‌های زیادی را می‌خواهد که باید با افزایش آگاهی ، دانش و تمرین مکرر، آنها را کسب کنید .

دقت داشته باشید که این مهارت‌ها بسیار مهم هستند چون رابطه یک جاده دو طرفه است که هم رفتارها و شخصیت شما بر روی آن تاثیر می‌گذارد و هم رفتارها و شخصیت طرف مقابل.

هرچقدر هم که طرف مقابل عشقش واقعی باشد، ممکن است برخی از رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی بیمار گونه ،  انتظارات و توقعات زیاد و غیرمنطقی، طرف مقابل را فراری دهد و رابطه شکست بخورد. بنابراین مهم و لازم است که هم شما و هم طرف مقابل، برای یادگیری آموزش پیش از ازدواج و رابطه تلاش کنید تا بتوانید بهترین انتخاب و تصمیم گیری ممکن را داشته باشید .

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقاله های مرتبط