تعهد در رابطه دختر

تعهد در رابطه دختر و پسر و فواید آن

در این مقاله می خوانیم:

تعهد در رابطه دختر و پسر چیست؟

معمولا وقتی از تعهد در رابطه حرف می‌زنیم ذهن ما متمرکز میشه روی این موضوع که باید به یک نفر پایبند باشیم روی اون رابطه متمرکز باشیم فکر می‌کنیم باید تمام مدت به اون رابطه فکر و به اون رابطه بچسبیم و مقید باشیم به اون رابطه.

اما من فکر می‌کنم که توی این دنیای رنگارنگی که داریم ، تعهد داشتن بیشتر از اون که ، تمرکز برای داشتن رابطه باشه تلاشی مداوم و بی صدا برای نداشتن و نپذیرفتن خیلی چیزهاست .

در واقع تعهد یعنی اینکه ما تصمیم می‌گیریم از خیلی چیزها به خاطر این رابطه چشم‌پوشی کنیم .

وقتی می‌گویم : ” من به این رابطه تعهد دارم”  یعنی از تمام چیزهایی که به رابطه‌ من آسیب می‌زنه وتهدید کننده‌ این رابطه هستش دوری می‌کنم و اون‌ها رو نادیده می‌گیرم .

برای به دست آوردن یک چیز، شاید مهمتر از اینکه خودمون رو ، مقید به جدا نشدن ازاون بکنیم ، این باشه که مقید بشیم انبوهی از گزینه‌های قابل جایگزین رو رد کنیم و این عدم پذیرش هستش که به ما قدرت میده .

تعهد داشتن به یک رابطه و یک فرد دیگه مستلزم بی‌تعهدی شجاعانه به تمام آدمای دیگه‌ای هستش که هرگز نباید وارد رابطه با اون‌ها بشیم.

فواید تعهد در رابطه

 تعهد در رابطه فواید مهمی داره :

اولین فایده تعهد این هستش که به رابطه‌ی شما هدفمندی میده

هر رابطه‌ای ، بدون تعهد یک رابطه‌ی سطحی ، ظاهری و بدون سمت‌وسوهستش  مثل یک قایق بدون سکان در اقیانوس که به هر طرفی حرکت می‌کنه و تغییر جهت میده .

دومین فایده‌ تعهد این هستش که شما در رابطه ، از خودتون مایه می‌گذارید

ببینید تفاوت یک رابطه‌ بدون تعهد با یک رابطه‌ با تعهد مثل تفاوت بین اجاره کردن یک خونه و خرید یک خونه هست قطعا شما به یه خونه‌ اجاره‌ای کمتر از خونه‌ای که مال خودتون هست توجه می‌کنید اگر خونه‌ای مال خودتون باشه چشمتون به کوچکترین لکه یا خرابی بیفته به سرعت در صدد رفع اون برمیایید ، در صدد ترمیم اون برمیایید و اجازه نمیدید ملکتون صدمه ببیند

وقتی که با جون و دل به کسی علاقمند و بهش متعهد میشین رفتارهای شما تفاوت بسیار زیادی میکنه با زمانی که به اون فرد تعهد ندارید چرا که شما الان قسمت بیشتری از وجود خودتون رو توی اون رابطه سرمایه‌گذاری می‌کنید و همینکار باعث میشه رابطه‌ شما رشد بکنه

 وقتی که شما وارد یک رابطه متعهدانه میشید توجه و انرژی خودتون رو خیلی زیادتر و عمیق‌تر توی اون رابطه سرمایه‌گذاری می‌کنید چرا که احساس می‌کنید که این رابطه مال خودتونه ، احساس مالکیت توی اون رابطه دارید ، هم دخترنسبت به پسر وهم پسر نسبت به دختر. بنابراین بسیار کمک میکنه که اون رابطه رشد بکنه و شکوفا بشه و دو نفر هم از خودشون بیشتر توی اون رابطه مایه میذارن .

سومین فایده‌ی تعهد این هستش که به شما احساس امنیت روحی میده

فرض کنید که شما برید یک دفتر کاری رو بدون اجاره‌ نامه ، اجاره کنید هر لحظه این احساس در شما هست که ممکنه صاحب ملک بیاد و شما رو از اونجا بیرون کنه شما همش یک اضطراب و استرس رو با خودتون دارید چون هیچ مدرکی دال بر اینکه اون محل رو شما اجاره کردید و با خواست خود مالک اونجا هستید ندارید اما اگر که با صاحب ملک قرارداد امضا کرده باشید حداقل می‌تونید ثابت کنید که با صاحب ملک ملاقات کردید صاحب ملک در  جریان هست که شما اینجا هستین و می‌تونید حتی یه مهلتی برای جابجا شدن بگیرید و کلا توی دادگاه‌ها و هر جای قانونی ، حق با شماست و برای شما مشکلی پیش نمیاد .

حالا وقتی شما تو یک رابطه‌ای هستید که اون رابطه هیچ تعهدی توش نیست همینطور یک تنش و استرس پنهانی در شما هست همش فکر می‌کنید که سرانجام این رابطه چی میشه ؟  آیا من الان به اندازه‌ کافی محبت کنم ؟  چقدرسرمایه‌گذاری عاطفی روی این رابطه داشته باشم ؟ آیا روی این رابطه ، سرمایه‌گذاری مالی داشته باشم ؟  می‌دونید چون تعهدی وجود نداره شما سردرگمی و هر زمانی هم ممکنه طرف رابطه بخواد از رابطه خارج بشه و اون همه سرمایه‌گذاری‌های عاطفی که مخصوصا شما تو اون رابطه کردید همش میره بر باد فنا .

بعضیا میگن خب به صرف یک اجاره نامه که ما نمی‌تونیم تا ابد توی ساختمون بمونیم که طبعا یه روزی این مالک میاد ما رو بیرون می‌کنه . به صرف تعهد که افراد توی رابطه نمی‌مونن مثلا اونایی هم که با هم دیگه ازدواج کردن ممکنه یه روزی به همدیگه خیانت کنند یا اینکه بخوان طلاق بگیرند و از اون رابطه خارج بشن .

جواب به این دوستان این هستش که، درسته که هیچ رابطه‌ای اینطور صددرصد نیست هیچ تعهدی اینطور صددرصد به ما امنیت نمیده اما آیا ازنیت طرف به ما خبر میده یا نه ؟ یعنی اون مالکی که میاد با ما توی بنگاه و قرارداد می‌نویسه ،  نیتش رو داره به ما نشون میده میگه من میخوام مثلا به مدت یک سال این مکان رو به شما اجاره بدم وقتی میاد توی بنگاه و با ما این قرارداد رو می‌بنده داره نیت خودش رو به ما نشون میده و حالا اگر یه شرایط خاصی پیش نیاد ما بر این باور هستیم که تا یک سال آینده توی اون محل می‌تونیم بمونیم.

وقتی یک دختر و پسر به همدیگه تعهد میدن این تعهد به ما نشون میده که نیت قلبی این دختر یا این پسر این هستش که دراین رابطه بمونه حالا بله ممکنه یه مشکلاتی در آینده پیش بیاد که باعث بشه طرفین ازهم طلاق بگیرند ، از هم جدا بشن یا هر اتفاق دیگه‌ای ، اما در اون زمان به ما این امنیت خاطر رو خواهد داد که این شخص دوست داره با ما یک رابطه‌ متعهدانه و پایدار رو ادامه بده و خب خود همین موضوع به ما امنیت روحی میده و می‌تونیم توی اون رابطه احساس آرامش بیشتری داشته باشیم .

تعهد در رابطه دختر 3

افرادی که با تعهد مشکل دارند :

در مورد موضوع تعهد دو تا مشکل داریم اول افرادی که از تعهد دادن میترسن و با تعهد دادن مشکل دارن که خب بیشتر آقایون هستند  

دوم افرادی که اصلا عاشق تعهدن گرفتن هستن  ، دنبال تعهدن ،  یه جورایی تشنه‌ تعهد دادن یا تعهدگرفتن هستن که اینا البته بیشتر خانم‌ها هستن

 

1_  افرادی که از تعهد دادن می‌ترسن

خب ببینید افرادی که از تعهد دادن می‌ترسند و با تعهد مشکل دارن که خب بیشتر آقایون هم هستن خیلی از ترس‌ها شون به خاطر مشکلاتی هستش که ما می‌بینیم و می‌دونیم و قابل درکه مثلا بسیاری از آقایون از این می‌ترسند که اگر این ازدواج به هر دلیلی به سرانجام نرسه وبه طلاق منجر بشه  باید یک مهریه‌ کلانی رو پرداخت کنن یعنی ترس از قانون مهریه و مسایل مالی اون .

عده زیادی از خانمهایی که از تعهد دادن و ازدواج می‌ترسن کسایی هستن که از قوانین مربوط به ازدواج برای خانم‌ها می‌ترسن مثلا میگن اگر ما ازدواجمون به طلاق منجر بشه خب ما حق طلاق نداریم که ، حق حضانت بچه‌هامون رو نداریم که ، اونوقت چه بلایی سرمون میاد ؟ هرچقدرم مهریه کرده باشیم به دردمون نمی‌خوره ، باید بگیم مهرم حلال جونم آزاد .

پس یکی از دلایلی که در افراد ترس از تعهد دادن ایجاد میشه در کشور ما الان ، مشکلات حقوقی و قانونی هست چون قوانین نمی‌تونه از زنها و مردها خوب حمایت کنه در دادگاه‌ها سال‌ها علاف میشن و باید هزینه‌های زیاد مالی و روحی و روانی بپردازند .

بنابراین موقعی که می‌خوان وارد رابطه متعهدانه بشن و ازدواج کنن ترس دارند ترس از اینکه به طلاق برسه و مشکلات حقوقی و قانونی گریبانشان رو بگیره .

عده‌ی دیگه‌ای ترس دارن از این که بیفتن گیر یک آدمی که بهشون نمی‌خوره یه آدمی که باهاشون مناسب نیست و اینها قرار باشه یه زندگی رو با سختی و مشکلات سپری بکنن و حالا بعضی‌ها نسبت به بافت خانوادگیشون میگن اگر من وارد رابطه‌ زناشویی بشم دیگه نمی‌تونم طلاق بگیرم و بیام بیرون مثلا میگن  توی خانواده‌ ما طلاق خیلی بده.

اصلا هیچکس نتونسته تا حالا طلاق بگیره حالا اگر ما یک دفعه ازدواجمون ازدواج خوبی نشه و قرار باشه طلاق بگیریم هیچی دیگه با مشکلات زیادی روبرو میشم بنابراین من می‌ترسم وارد رابطه زناشویی بشم . در واقع یکی از مشکلات وجود باورهای دست و پا گیر در خانواده‌ها و دراجتماعه

 مثلا بعضی از خانم‌ها می‌ترسن وارد رابطه‌ زناشویی بشن چرا که میگن اگر که زندگی ما به طلاق بیانجامه اون وقت ببینید راجب زنهای مطلقه چه حرف‌هایی میزنن ؟ دیگه ما نمی‌تونیم اصلا تو ایران زندگی بکنیم .البته این بستگی به فرهنگ اون جایی داره که شخص داره توش زندگی می‌کنه .

بعضی‌ها هم از اتفاقاتی که برای دیگران افتاده ترسونده شدن مثلا دوستی داشته که همسرش بهش خیانت کرده یا اتفاقای بدی توی زندگیشون اتفاق افتاده . می‌ترسه ازدواج بکنه و دچار اون شرایط بشه همسرش بهش خیانت کنه و مشکلات خانوادگی عدیده ای پیدا بکنه

در واقع اطلاع از اتفاقاتی که برای دیگران میفته باعث میشه که ما ناخودآگاه بترسیم از اینکه اگر ما هم وارد زندگی زناشویی بشیم چنین مشکلاتی پیدا بکنیم . پس ببینید بعضی از افراد که از ازدواج کردن و تعهد دادن می‌ترسن دلایل این‌چنینی دارن .

خب این افراد باید شرایط رو بررسی و آروم آروم خودشون رو برای تعهد دادن آماده کنن و اگر دیدندکه باز هم این ترس برشون غلبه می‌کنه باید از کمک مشاورین و متخصصین استفاده کنند .

اما بعضی از ترس‌هایی که افراد دارند طوریه که شامل هیچ کدوم از این مواردی که من گفتم نمیشه . شخص اصلا خودش نمی‌دونه چرا می‌ترسه از تعهد دادن ؟ چرا می‌ترسه از اینکه رابطه ،  صمیمی بشه ؟ یا اصلا چرا می‌ترسه ازدواج بکنه ؟  اگر شما می‌بینید که ترستون ، ترسی هستش که نمی‌تونید علتش رو ریشه یابی بکنید و نمی‌تونید برای این مشکل راه حل پیدا بکنید حتما باید از کمک متخصصین استفاده کنید تا مشکلتون رو حل بکنید.

2 _  افرادی که عاشق تعهد گرفتن هستن

و اما گفتیم افرادی هستند که تشنه‌ تعهدن . اینا برای ازدواج کردن بسیار عجله دارن خیلی زود دلشون می‌خواد از طرف قول ازدواج بگیرن . وقتی  که چنین کاری می‌کنن رابطه هنوز به اندازه‌ی لازم رشد نکرده ،هنوز شناخت‌ها عمیق نشده ، این افراد معمولا سرازارتباطهای  ناپخته و زودهنگام در میارن .برای این افراد کیفیت رابطه چندان مهم نیست بیشتر سعی می‌کنند وارد یک رابطه‌ بشن که شخص بتونه به اونها سریع قول ازدواج و تعهد بده

یکی از دلایلی که این افراد انقدر تشنه‌ تعهد هستند این هستش که این افراد نیاز عمیق و ناخودآگاهی به احساس تعلق به یک فرد دیگه‌ دارن اینا فقط دوست دارن به یک نفر تعلق خاطر داشته باشن و اون هم به اونها متعلق باشه ، متاسفانه برای این افراد خود ازدواج کردن و تعهد مهمه ،  این که دیگه با چه کسی میخوان ازدواج بکنن و به چه کسی تعلق داشته باشند براشون مهم نیست.

نمایش ویدیو درباره تعهد در رابطه دختر 2

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقاله های مرتبط